lørdag 19. april 2008

Chris og hans fortsatt legendaiske håndlag med barn

Ja, Anne Kjersti, dette innlegget har du ventet på:)

Dagens happening var engelsk-kurs for barneskoleelever.
Oppmøte:
Rashi (Lærer)
Ingue
Maria
Qurischan
Taisei
Minori
Mizuki

Me var med på leken. Mange morro måter å lære engelsk på.
Etterpå fikk Minori fritt spille med kameraet mitt. Hun tok vel ca 120 bilder på 15 minutter. Noen ble slettet, men på grunn av Chris fikk Minori en god dag, bloggen fikk bilder, reisefølget fikk seg en latter og et barn ble gledet. Takk Chris! Joda, ingen problem.

I tillegg kan nevnes en tur til Djevelklippen (Kameraet var ikke med) og handlings i Oda, samt Makrell til middag. Sånt kan skje når du bor hjemme hos en gourmet. Herlig.

Dagens vits: Einma, toma, trema, firema, femma, seksma, sjuma, åttema, NIMA!
(ikke et forsøk på parodi av Marias vits altså!)

Stemmningsrapport: Yngve begynner å bli lei av "maskineri"

Dere sier: "Nok tekst, mer bilde!" Jeg sier: "ok"


"This is my friend Maria"
"Hello Maria"
"Hello Mizuki"
"Nice to meet you"
"nice to meet you too"



"Simon says raise your left hand"
Minori og Chris. Nr to og tre, Maria vant.



"Ingue, do you have a coin?"
"No, I don't"
Taisei og Yngve lærer engelsk.



Barna og deres venn.
Mizuki, Minori, Taisei og Chris



"Hei Mamma" Foto: Minori


"Gutt med paraply" Foto: Minori


Fotografen Minori selv


"Misfocused" Foto: Minori


"Guling" Foto: Minori


"Jippikayeah" Foto: Minori


"Norwegian theologs" Foto: Minori


"Childrens bestfriend" Foto: Minori


"Snart fotograferingstid" Foto: Minori

Fred. God Helg!

7 kommentarer:

Ak sa...

Maria:
Fine bilder! Særlig det av deg :-)
Men du ble plutselig bort og uten nett sier skype.
Kos deg videre! Send sms når du vil snakke igjen, jeg tar en tur ut i solen :-) Klem mamma

Anonym sa...

Hei! Har de fått sett sola i Nima?
Korleis blir det forresten på torsdag? Seier de litt kvar på bønnemøtet, eller? Lukke til med preika i morgon, Yngve.
Velkomne til Matsue på torsdag.
Gutane får bu i kyrkja dei to første nettene og homestay hos ein ikkje-kristen familie siste natta. Maria får ta til takke med golvplass på stova mi... Gler meg til å få besøk!

Ak sa...

Da har jeg endelig fått tilgang på pc'n min igjen. Noen har nemlig kjøpt seg videokamera i Singapore, så jeg ble forvist fra pc til veranda.

Takk for innlegg til meg, Qurischan.
Det ser tydelig ut som om man både har håndlag med barn og en naturlig lederevne. Jeg er overbevist. Vurdert å bli lærer? Minori kan allerede stille-tegnet ser jeg :-)

Maren sa...

Kjekt! Motivasjon til å ta tre år teologi;) Mulig å gå lei av Maskineri?

Ingar T. Hauge sa...

Enma, toma, trema, firema, femma, seksma, sjuma, åttma, nima, dong-ma.

Sovesveis sa...

Ho derre Minori var litt av et fototalent! Kan dere kjøpe med en sånn gul paraply til meg?

anders

maria celine sa...

Inger: Nå er det sol i lange baner :) Vi må finne ut av det med bønnemøtet, men noe blir det ihvertfall.. Blir gøy å få et ansikt på den trofaste kommentatoren vår :)

Mamma: Christian bare skryter, ikke hør på han ;) Igår sa ei lita japansk jente daiski til meg. Det betyr jeg liker deg godt.

Maren: Definitivt umulig å gå lei av Maskineri. Bare spør Yngve ;)

Ingar: Du har humor som går langt over hodet på oss. Forklar :)

Anders: Stol på tøffe tøflus!