lørdag 12. april 2008

Two guys, a girl and Japan baby

Jeg er en kvinne av få ord idag, men dere skal få noen.

Fakta i 3 punkt:
- Nå er vi studenter igjen, og vi har reist til Fukuyama og misjonær Kirsti Strand som har vært i Japan siden 1972. Her kan vi trives.
- Shinkansen (det superraske Japantoget) tok oss fra Kobe til Fukuyama på 50 min. Det er 20 mil. Syk fart.
- Yngve savner sin Maria og har fått et stort behov for nærkontakt. Det går ut over Chris.

3 ting jeg liker med Japan:
- At det er rent og pent over alt, til tross for få søplebøtter.
- Søte og sørvisinnstilte japanere som alltid smiler :)
- At vi får våtservietter til å vaske oss på henda med når vi spiser ute.

Picturetime:


På vei opp rulletrappene på Shin-Kobe, stasjonen. Stå til venstre, gå til høyre. Vi er flinke på det nå.


Yngve er i Fukuyama. Det er gutten sin som kan posere det.


Chris er turist med sekken på ryggen og kamera på magen.


Hele gjengen samla i Kirstis bil. I Japan kjører de på venstre side. Nemlig.


Donuts fra Mr Donut. Kirsti visste åssen ho skulle glede oss.


Yngve fant en fisk da vi besøkte havet.


Hele gjengen samla i en koselig gate nede ved ei havn i Fukuyama.


Til slutt, ett av mine nyinnkjøpte plagg - hvit underkjole med struttekant. Digg? Digg.

Vi har hatt en rolig og fin dag i en ny fin by. I morra står det søndagsskole, gudstjeneste og konsert på programmet.

God helg!

6 kommentarer:

Ingar T. Hauge sa...

Mmm, Mr.Donut...aughuahgaj...

Savner Mr.Donut. Og Starbucks. Og mye annet. Men disse to kunne i det minste innføres i Norge uten store problemer.

Kathrine Løsnesløkken sa...

Yngve: Du har jo en Maria med deg? Kan du ikke låne ho litt i stedet? Hvis du lukker øynene, så blir det kanskje nesten det samme... hvertfall bedre enn å sammenlikne med Chris (no offense til deg, Chris).

Solveig sa...

åhh.. jeg har aldri vurdert japan før, men nå frister det altså :)

Maren sa...

Eg er Dritt-sjalu på dåke! Trur faktisk Japan hadde våre verdt x- antall grufulle tima i ei draps-maskin som kan dette ned i Tibet. Og eg har hørt det ikkje er ein bra plass og være no.. Er det verdt det?

Anonym sa...

Jaja Maria,
Da er far i huset kommet nærmere deg. faktisk bare 1 tidssone unna...
Det høres jo ut som dere har det kjempefint!
Kos dere videre - og hvis du trenger det, så kan du jo bare stikke ned:-)

Sigrid sa...

Hm.. Jeg merker at den underkjolestrutten appelerer til meg. Bra kjøp Maria!