søndag 6. april 2008

Nihao for fillen

Til Solveig: Sjekk dette innlegget en gang til - der er film fra kapselen.

Dagen i få ord:
- et tilfeldig besøk i St. Paul International Lutheran Church. Vi kom for seint til gudstjenesten, men fikk god kaffi og bibelstudie på Friendship and Fellowship time. Gutta fikk brifa med litt hebraiskkunnskaper og fikk vi gode tips til hva vi måtte få med oss i Tokyo.

- Shopping i Takeshita Street. Japanske jenter går med struttetyllskjørt, knestrømper og musefletter. I morra kjører jeg stilen.

- Bytta til bAKpAK Tokyo Hostel. Her er det digg!

- Kveldstur ut for å se Tokyo by night. Tapasrestaurant med en japansk servitør som bare smilte og var positiv og ikke skjønte noen ting engelsk. Vi bestilte på måfå og endte opp med litt salat, noen vårruller og noe kjøtt. Mye latter og glede der.

- Til slutt tok vi tog over Rainbow bridge og så på utsikten. Tokyo om kvelden er kanskje ikke så oppskrytt.

Dagens sitater:
Yngve: Nihao (til alt og alle, og til alle tider - ikke tenk på at det er kinesisk..)
Chris: Fillen (som i "ka fillen?" "ska fillen meg..." - engasjementet er på topp)
Maria: Å, jeg trodde jeg så Jan Egil. (og jevnt overtrøtt fnising)

Akkurat nå er vi trøtte og sløve, Chris er stressa fordi Man U - Middlesbrough er uavgjort for øyeblikket. Han truer med villmannsbrøl hvis Man U vinner. Yngve sitter på køyesenga og dingler med beina og jeg lengter etter ei pute.

Kos dere med bilder - og fortsett med den gode kommentarkondisen :) We like it!


Yngve på trappa utenfor kjerka, mens vi venter på at Christian er på et av sine utallige dobesøk...


Utsikten min da vi gikk i kø med shoppeglade Japanere i Takeshita Street. Jeg fulgte den røde jakka - funka fett.


Metrohumor - kamera! Vi er veldig fine og fornøyde hele tida.


To trøtte typer som følger den japanske kulturen og sover på banen. Chris...


...og Yngve


Gutta ER big in Japan, her er det dokumentert. Begge har skalla i døra på vei ut av metrovogna idag.


Rainbow bridge. Fint.

12 kommentarer:

Solveig sa...

Takk! Herlig!! Men, er litt bekymra. Er det gardiner foran de vinduene inn til kapselen? Hvis ikke blir det jo rene realityshowet, når du bare kan se ut - og se på hva de ti personene på andre sida holder på med inni kapselen sin.

Ak sa...

Blir litt forvirret av tidspunktene her. Innlegget er fra 07.12, kan du forklare?
Ellers synes jeg annonsering av det at du skal kjøre japansk jentestil i morgen krever et bilde. ;-)
Til slutt lurer jeg på hvor høye gutta egentlig er?
Og helt til slutt lurer Far på hva Nihao betyr? Kos dere videre!
Klem fra oss på Briskeby

Tante A sa...

Hallo Japan!
Godt at dere er vel fremme og har det fint;-)Jeg er enig med Briskeby at det er nødvendig med dokumentasjon på japansk jentestil;-) Spennende:)
Ellers lurer onkel A på hva slags kamera det ble investert i ;-)
Fortsatt god tur:-)
Klem fra Andrea og tante A

Anonym sa...

Hehe...me skalla aldrig i tage....kan ver at folk frå Tokyo-området e ennå lågare elle snitte...evt. at chris å yngve bare e høgare

Sigrid sa...

Hehe! Det var en del indonesere som ufrivillig ble tiltalt i butikker og lignende, fordi de ligna på Jan Egil. Thats Asia ;)
Ellers er det gøy å følge med på hva som skjer der på andre siden!
Og utover det så lurer jeg også på hva slags kamera som ble kjøpt...

Lykke til videre på ferden!

Anonym sa...

hehe, e å så jan egil overalt i indo!
å litt flauser blei det ja :) morro det!
godt å se at dere er trygt fremme og at alt er vel!

silje sa...

chris "PEANØTTBLÆRE" lilleheim
maria: eg svaner deg
ynvge: nihao

Yngvegutt sa...

Ni hao tyder 'hei' eller noko sånt. Eg er 1.86, Chris er 1.85. Eg kjøpte eit grått kamera, Chris og Maria kjøpte svarte.

No er klokka kvart på ti om morgonen 07.04. japansk tid, det tilsvarer kvart på tre om natta norsk tid. Japan ligg med andre ord 7 timar foran Noreg.
Tipper tidspunktet som står på blogginlegga er amerikansk tid...

maria celine sa...

Og onkel Anders - det ble ikke speilrefleks, men Canon Power Shot G9. Fornøyd så langt. Til og med Tokyo by night ser jo ut som et postkort ;)

Anonym sa...

Hei!
Velkomne til Japan. Eg vart nettopp tipsa om bloggen dykkar. Håper de får tid å sove ut før de kjem til Matsue!
Inger

Kathrine Løsnesløkken sa...

Jeg vil ha bilde av Maria i strutteskjørt :-D!
Nei... forresten...
Jeg vil ha bilde av Yngve og Chris i strutteskjørt :-D!!!

Anonym sa...

Sier dere Ni hao i Japan også?
og Ni hao ma?
D er jo kinesisk for hei jo! OG hvordan går det?
Fytti så gøy å oppleve verden!
Vær forsiktige da :D Smask!

Klæm fra sjagnæll.