onsdag 30. april 2008

Maria gjør ting hun ikke tør

For det første. Her er dagens vær:


Vi har hatt en deilig fridag i Kobe, i shåsj-vær. Det ble en sein frokost, før vi tok bussen ned til sentrum og traska rundt i gatene. Plutselig endte vi opp nede ved havna i Harbor Land. Jeg har påstått at jeg hadde lyst til å ta en tur i et pariserhjul, og i Kobe fant vi ett. Det er 50 meter høyt. Plutselig satt vi i en glassboks på vei opp i høyden, og da begynte jeg å angre. Yngve er heller ikke så høy i hatten som han ser ut akkurat her..



Christian var irriterende lite skeptisk til turen oppover. Og begynte å snakke om alt som kunne gå galt, og hvor langt det var ned osv. Det ble ikke veldig godt mottatt :)


Utsikten fra hjulet... Fin utsikt da, igrunn. Jeg ble ganske rolig etterhvert, og likte meg bedre etterhvert som vi nærma oss bakken igjen.


Ikke (!) bekymra rynke i panna her mamma, bare litt skeptisk. Flink nå sant?! ;)

Trygt nede på bakken igjen lurte gutta meg med inn i et spøkelseshus. De påstår det ikke var så ille. Jeg tviholdt i hånda til Chris og så ikke så mye på det vi gikk forbi. Fortsatt ingen stor fan av spøkelseshus her nei.



Siste attraksjon vi testa ut var en film i 4D. På japansk riktig nok. Sær opplevelse å se fugler og ekle monstere komme rett mot deg. Når setene i tillegg bevega seg og det kom luft i ansiktet og mot leggene (føltes som insekter kravla på beina) var opplevelsen komplett. Jepp, jeg hylte litt, og trakk beina godt oppunder meg. På ekte jentevis.


Varme dager gir skikkelig fotsvette. Og rampete gutter lyst til å sprute vann...

Kvelden ble avslutta med bønnemøte hos Liv Bakke, sammen med de misjonærene her i Kobe.


Jorunn, Liv og Else Marie.


Christian og Astrid.


Boss og feltleder Bård. Dagens samtale, fritt gjengitt etter hukommelsen:
Bård: "Jeg tror jeg har funnet den rette nå."
Astrid: "Hvis du ikke har funnet den rette enda, får det bare være."
Bård: "Tror du ikke jeg er attraktiv lenger. Med mitt sølvgrå hår blir jeg bare kjekkere og kjekkere."
At det egentlig var snakk om en adresse sier vel sitt om humoren vi blir utsatt for her. Og vi ler :)


Vår nye venn Håvard, og Yngve.

Det var dagens nytt fra Japan. Og imorra står det skole og baseballkamp på programmet. Jeeee :)

Oyasumi, fra Maria som har overlevd mye rart denne dagen

12 kommentarer:

Andreas sa...

Flaks at Yngve var med. Han er dreven på spøkelseshus.

Ak sa...

Det sier jeg bare Maria: MODIGE MIKKELSEN

Ingar T. Hauge sa...

Ser at dere får oppholdsvær i morgen også, når dere skal på baseballkamp. Og det er jo bra. Håper dere får se Tigers knuse Swallows i morgen:-)

Ingvald Andre sa...

Likna ikkje han Håvard-fyren forferdelig masse på Åsmund?

silje sa...

du må sei til håvard at eg og narve ikkje e så ille. :)

Anonym sa...

Du er modig, Maria!
Endeleg meir bilete, det var kjekt.
Drøymde forresten at Yngve og Christian skulle ta opptaksprøve på piano i staden for meg, men eg vakna før eg fekk vite resultatet...
Elles var det 25 grader her i Matsue i går.

Yngvegutt sa...

Ingvald: Jaudå.

Sovesveis sa...

Kred til dere!

Veldig bra blogg - det er litt bittert at den er et par klasser bedre enn det vi (jeg) fikk til i fjor :)

Bildene har også hatt en stor utvikling - blir bare bedre og bedre.

Igjen svir det bittelittegrann i blindtarmen fordi jeg ikke får bli med RS (Silje og co) tilbake til fantastiske Japan.

Hils Hauge og resten av misjonærstanden!

andersu-sense

maria celine sa...

Silje: Jeg kan bare si ting jeg går god for ;)

Inger: Kjipt at du ikke gikk videre! Og de gutta må ha gjort inntrykk da, når du til og med drømmer om de :)

Anders: Dere satte i hvert fall spor her. Alle husker dere!

Anonym sa...

Jo, Ingvald! Eg trodde d va han - di va seriøst prikklige. Ellers bra gjengen kose på tur!! :)

Anonym sa...

Anders: Bloggen din/litt vår ifjor va særs go. Det viktigaste e uansett at bildet av Japan som det fantastiska lande og den misjonsmark det e fortsatt blir holdt fram for kommande og værande misjonskandidatar.

Te adle dokke andre: Eg og vil...

silje sa...

ao.:)