søndag 6. april 2008

Jet-Lag

Førsteintrykk: Pissouara e plassert 15 Cm over bakken og vasken krever en rynggbøying for å nå ned. Konklusjon: Japanere er enten svært korte, eller bra utstyrt.

Hei.
Vel framme i Japan. Ser at Yngve har vore oppe i natt og blogga, me lir vel den samme skjebnen. Eg våkna kl 3.55 i natt, etter å ha vært trøtt heile dagen.

Kva gjer du i ein kapsel klokka 4 på natta då? lys våken. Jo! Du ser på TV, i Japan går det wrestling... herlig. Og så les du ei bok etter at du har sett vermeldinga som gir oss knallsol og 19 grader idag. Klokka ti på seks fann eg ut at eg kunne liksågodt stå opp. Nå er klokka halv sju, og eg ventar på at Maria og Yngve skal treffa meg i Hallen klokka 9. Jea...

Dette blogginnlegget må nesten dedikerast til min kjære bror David. Når me stod som nummer 3,4 og 5 i sjekk-inn-køen på Kastrup fekk eg telefon om at me skulle be om nye sete-henvisninger. Og så sykt sjef! Der sitte eg, Maria og Yngve på buisnessclass i 11 timar. Blir me mette? Ja. Fekk me drikka så mye me ville? Ja. (Pissa blankt på slutten av turen) Blei stolen vår til ei seng om me ville? Ja. Og kunne me ligga strakt ut uten å være borti mannen foran oss? Ja.
Eg belei til og med henvist til som "gentlemannen" av flyverten, og ved siden av meg satt "den unge dame". Herlig!

Tusen takk for ein best tenkelig start på dagen David!

Alle har kjøpt kamera. Så d blir nok flere bilder etter kvart, me må bare komma i gang. Yngve har vært aktiv med mobilen, d e godt.

Alt vel ønskes fra Akihabara, nerdens bydel i Tokyo. Her finner du alt du måtte ønske av dataspel. Eg og Yngve blei drept av ein giganstisk edderkopp i går, på Maria sin regning.

Takk for meg
-Chris.

5 kommentarer:

maria celine sa...

Good morning Tokyo. Jeg kunne egentlig tenke meg å sove litt til, og har ikke vært lys våken i natt.. Erteputa i kapselen gjorde nytta si, og jeg er klar for en ny dag.

Nå er jeg snart klar for nye eventyr med gutta :)

Andreas sa...

Chris, du kunne ikke fått broren din til å ta en telefon til KLM i Amsterdam og vel? Drømmen er å fly langt på businessclass en gang... I dag passer bra.

Gunhild Marie sa...

Maria: På eit av bilda som Yngve har lagt ut på det forrige innlegget, så ser det ut som du har pynta deg med den gigantiske blomsten i håret! Hehe! :) Håpar ellers de har ein fin tur :)

Solveig sa...

E e så frustrert!!! KA E EIN KAPSEL??? legg ut bilde av den.
E de ei ufo-hule?

Ingar T. Hauge sa...

Solveig, sjekk her:

http://en.wikipedia.org/wiki/
Capsule_hotel

Kapselhotell er svært vanlige i Japan, for stakkars businessmenn som ikke rekker siste toget hjem fordi de er ute og drikker med sjefen.