fredag 18. april 2008

Inneturisme

Lite storheter å blogge om idag, men en daglig dose agurknytt fra Japan skal dere få. Vi har vært inneturister idag fordi det regner i Nima. Det vil si Sandmuseet i Nima, Mos burger på et handlesenter i Gotsu og Akvariumsbesøk i Hamada. Fint og flott.

Picturetime:


Nima har en kjent sandstrand som synger når du tråkker på den. Når sola kommer til Nima skal vi se denne. Idag nøyde vi oss med et museum om blant anna denne sanda.
Yngve tar bilde av alt, som vanlig.


På museet har de et gigatimeglass som bruker nøyaktig ett år på å tømme toppen.


Christian hørte på sand med barnlig engasjement. Lett å glede om dagen han der.


Jeg fant sand fra Sinai, Ævstralia og Brasil. Tror jeg.




Middag på Yngves favoritt Mos Burger. Alle var der. Så vet dere det.


Gutta i en tunnell på akvariet.


Tre sjarmører som hadde lært seg trikset å blåse luftringer helt samtidig. Nusselige hvite delfiner.


Til slutt et lite show utendørs. Først fikk vi se en søt liten feit sel demonstrere både det ene og det andre for oss. Han mistet raskt glansen da en spretten og sprek sjøløve tok all oppmerksomheten og briljerte med både hopp-og-sprett og balansekunster, klapping, brøling og posering.


Dagens...

...akvariefavoritter:
Yngve - hammerhaien
Christian - sjøløva
Maria - de hvite delfinene som kunne blåse ringer

...vits:
En hao, to hao, tre hao...

...nye navn:
Qurischan Rireheimu
Ingue Riteruskaru Reine
Maria Serine Kåruberugu

...reiseleder:
Christian. Til tross for litt opprør i gruppa (dvs Yngve) kan vi nå dokumentere at Christian har full kontroll over massene (dvs Yngve). Dessuten betaler han meg godt for å blogge dette.


Nå er det fredagskveld i stua hos Lars. Vi gleder oss til Nima skal vise seg fra sin beste side, i solglans og varme. Håper det skjer snart.

Sayonara!

6 kommentarer:

Andreas sa...

Vi ler av vitsen. Kontroller massene!

Anonym sa...

TAkk fOr siST! Hihi! Jeg var litt stolt av å komme opp til Ingvild og fortelle at "jeg snakka med Maria i dag!" Ho hO! :D deilig! Vi MÅ snakkes en annen dag også; var som sagt på Hovedkontoret med åpen dør ut i kontorlandskap: La en demper på gleden jeg kjente på ved å se deg! GØy å kommunisere halve jorda rundt.
Koooonge. Og fint å se dere alle tre i grunn. Godt å se MAria bli klemt, som jeg skulle gjort d selv. Roer sjela mi :) Kos dere masse massene!

Ingvald Andre sa...

YNGVE: Fantastisk jakke du har fått deg. Tommel opp te Tyskland

Yngvegutt sa...

Eg og Chris kjøpte lik :-)

Håvard Fossli sa...

jeg har sovi inni skapet på det nederste bildet. :) er lars ven mot dykk ell?

Chris sa...

Hey Håvard! KOnge plass, me har bagasjen der. Smart rom:)
Lars er kompis som bare det, me nyte godt av maten han lager i alle fall. Herlig plass Nima... venter bare på sola nå. Alt vel i Kobe?